15. Bölüm: Halk Partisinin Kuruluş Çalışmaları, Lozan Barış Antlaşması Ve Müteakip Gelişmeler
 
 
 
 
 
32. Konu:  Rauf Bey Kutlamak İstemiyor
 
Efendiler, Bakanlar Kurulu Başkanı Rauf Bey`in İsmet Paşa`ya kutlama telgrafı çekmediğini anladım. Kendisine bunun gerekli olduğunu hatırlattım. Rauf Bey`e bu konuda diğer bazı arkadaşlar da uyarıda bulunmuşlar.

Daha sonra öğrendim ki, Rauf Bey, İsmet Paşa`yı kutlamayı ve ona yaptığı bu önemli ve tarihî görevden dolayı teşekkürü gerekli görmüyormuş. Yapılan uyarı üzerine Kâzım Paşa`ya bir mektup yazarak, ondan kendi adına, İsmet Paşa`ya bir kutlama telgrafı yazmasını rica etmiş. Bunun anlamı nedir?

Kâzım Paşa, bu mektubu Bahriye Vekili (213) İhsan Bey`in evinde bulunduğu bir sırada almış. Maliye Bakanı Hasan Fehmi Bey de orada imiş...

 
Sonraki Konu:
Rauf Bey`in Yazdığı ve Yazdırdığı Telgraf
 
Önceki Konu:
Lozan Barış Antlaşmasını Hazırlayan ve İmzalayanlara Teşekkür ve Kendilerini Kutlama